فرش

فرش دستباف ایرانی به عنوان نماد اصالت و هنر ایرانی در تمام دنیا شناخته شده است و طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد به طوریکه حدود یک سوم فرش‌های دستبافت دنیا در ایران بافته می‌شوند. فرش دستباف ایرانی به دلیل تنوع در طرح مورد پسند هر نوع سلیقه‌ای است. همچنین کیفیت بالای آن یکی از ویژگی‌های زبانزد فرش دستباف ایرانی است و به همین دلیل فرش‌های دستباف قدیمی که از سالیان به جای مانده‌اند دارای ارزش مادی و معنوی بیشتری نسبت به سایر فرش‌ها هستند.

فرش دستبافت ایرانی در سراسر جهان اول با کیفیت فوق‌العاده و بعد با نقشه بی‌نظیر آن شناخته می‌شود. کیفیت عمدتاً به تعداد گره‌ها اشاره دارد، هر چه تعداد گره‌ها بیشتر باشد، فرش مرغوب‌تر است. برای درجه‌بندی فرش ایرانی به کیفیت پشم یا ابریشم، رنگزای مورد استفاده و تقارن و دقت نقشه نیز توجه می‌شود. 

متداول‌ترین اندازه فرش ایرانی هفت در ده پا، هشت در دوازده پا و ده در سیزده پا است. هر یک از این اندازه‌های استاندارد نام خاصی دارد و معمولاً در هر ناحیه فقط یک اندازه خاص بافته می‌شود.

شرکت آروند آتی آسیا با روابط مستقیم با تولیدکنندگان فرش دستباف نایین توانایی تامین و صادرات این محصول را در کیفیت های مختلف دارا بوده و امکان ارسال آن به سایر نقاط جهان فراهم میباشد.